Cum să vinzi ochelari?

Una dintre reclamele care îmi tot apare pe Facebook e la un magazin care vinde lentile și ochelari. Și pot să îmi dau seama că strategia lor de marketing e foarte bună și în același timp faptul că e foarte bună arată cât de departe suntem de unde ar trebui să fim.

Care e strategia de marketing?

Păi e foarte simplu, nu e rocket science. În ziua de azi dacă vrei să vinzi orice, să convingi pe oricine de orice, folosești arma letală: femeia. Și nu orice femeie, una atractivă și îmbrăcată destul de sumar. Desigur, reclama nu e una grosieră, e o domnișoară (sau doamnă, ce o fi) atractivă, cu un decolteu semi-decent, dar suficient.

De ce funcționează? Păi e foarte simplu, pentru că societatea în care trăim e bazată pe sex. Oriunde te uiți găsești ceva care să agite bărbații din punct de vedere sexual. Și atunci săracii, la cel mai mic indiciu de ceva care ar aduce de departe a avea legătură cu sexul, ei devin agitați din punct de vedere sexual.

Care e problema?

Și evident că reacția majorității bărbaților e … și care e problema? Păi cam niciuna, doar că agitația asta sexuală te face … neinteligent. Atât de neinteligent încât poți fi manipulat oricum. Ai ajunge să faci orice ca să-ți iese și ție ceva.

Exemplul clasic în lumea animalelor e elefantul. E cunoscut faptul că dacă vrei să capturezi un elefant , ai nevoie de o femelă. Ar fi foarte dificil să-l prinzi altfel dar dacă ai o femelă elefant atunci e foarte ușor. Pentru că agitat de dorințe sexuale, elefantul o să ignore faptul că trece peste o plasă sau că în fața lui e o groapă acoperită cu frunze. Lucruri pe care altfel le-ar fi observat. Și poate chiar le observă dar totuși, agitat de dorințele sexuale, pică în cursă.

Cum să vinzi orice?

Acum ceva vreme îmi povestea un prieten, inginer de profesie, că a intrat într-un magazin de telefoane să se uite. Și desigur că te-ai aștepta de la un inginer să gândească logic, să evalueze la rece variantele și așa mai departe. Da, de unde? A intrat în magazin și domnișoara de acolo i-a apăsat un pic pe butoane și a ieșit cu un telefon scump pe care nu și-l dorea. Am pățit-o și eu, nu zic. Țin minte exact cum acum x ani, mi-am cumpărat niște pantaloni destul de scumpi pe care i-am purtat de vreo 2 ori pentru simplul motiv că domnișoara de acolo a știut pe ce butoane să apese.

Deci dacă vrei să vinzi orice unui bărbat, pui o femeie frumoasă, ideal nu extrem de îmbrăcată. Și atunci, dacă respectiva apasă foarte finuț pe butoane, respectivul o să cumpere orice. Lentile, ochelari, telefoane, pantaloni, orice.

One thought on “Cum să vinzi ochelari?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s